وبلاگ

نرم افزار لومیون چیست ؟

آیا می دانید نرم افزار لومیون چیست ؟
در اولین قدم برای درک این که نرم افزار لومیون چیست ، باید تعریف دقیقی از نرم افزار لومیون را ارائه داد.
لومیون ( به انگلیسی: Lumion ) یک نرم افزار انیمیشن سازی و رندرینگ معماری است که به کاربران این امکان را می دهد تا تصاویری با کیفیت بسیار بالا را در لحظه ایجاد کنند.

نرم افزار لومیون چیست
نرم افزار لومیون چیست ؟

معماران می توانند فضای اطراف خود را احساس کنند.
احساس:

  • جریان در یک اتاق
  • خلق و خوی تحت تاثیر مواد دیوار و کف
  • جریان نور در یک فضا
    برای معماران قابل درک است.
نرم افزار رشته معماری
نرم افزار رشته معماری

معماری به خودی خود رشته ای بسیار جذاب و پر طرفدار است. اما با وجود ابزارهای تخصصی تر و ظهور نرم افزارهای متعددی که در این زمینه کاربرد دارند، رشته معماری بیش از پیش جذاب شده است.
در این بخش از تصویرگران پویا اندیش با ما همراه باشید تا ببینیم نرم افزار لومیون چیست ؟ و چه ویژگی هایی دارد و چرا از این نرم افزار به میزان زیادی در رشته معماری استفاده می شود.

لومیون چیست؟

لومیون چیست؟
لومیون چیست؟

لومیون یکی از این نرم افزارهای بسیار جذاب در صنعت معماری است.
به عنوان یک معمار به شما آموزش داده میشود تا طراحی را به روشی واقعا فراگیر و باورنکردنی تجربه کنید.
چیزی مانند یک پلان مسطح دو بعدی می‌تواند در ذهن یک معمار به شکل یک صحنه پرجنب و جوش، رنگی و با جزئیات دیده شود.
نرم افزارهایی مانند لومیون که به عنوان یک نرم افزار سه بعدی در نظر گرفته می شود به معماران کمک می کند تا اصل ایده های طراحی خود را دقیقا همان طور که در ذهن دارند با دیگران به اشتراک بگذارند.
برای آشنایی با آموزش طراحی نما ساختمان حتما بخش آن را مطالعه نمایید .

تاریخچه لومیون

لومیون چیست؟
لومیون چیست؟

باید گفت که نرم افزار لومیون چندان هم قدیمی نیست. اما با همین پشتوانه ده سال توسعه خود، همه چیزهایی که برای طراحی‌های منحصر به فرد و رندرینگ با کیفیت نیاز است را ارائه میدهد.
ایده نرم افزار توسط دو برنامه نویس کامپیوتر هلندی که علاقه زیادی به تصاویر سه بعدی، گرافیک و شبیه سازی داشتند ارائه شد.
آنها به دنبال طراحی برنامه‌ای بسیار آسان بودند تا بدون نیاز به تجربه زیاد در زمینه گرافیک و نرم افزارهای سه بعدی، بتوان از آن استفاده کرد.
هدف اصلی نرم افزار ایجاد نتایج بسیار سریع برای معماران بوده است. در سال 2007 شرکت Act-3D به رهبری دو برنامه نویس هلندی شروع به کار بر روی نرم افزار برای معماران کرد. در سال 2010 اولین نسخه Lumion منتشر شد.

چرا از لومیون استفاده می کنیم؟

چرا لومیون
چرا لومیون

به دلایل مختلفی معماران کار با نرم افزار لومیون را ترجیح می دهند. زمانی که یاد بگیرند نرم افزار لومیون چیست و چه کاربردهایی دارد، قطعا این اولین ابزاری است که آنها در پروژه های خود از آن استفاده می کنند.
در گذشته، معماران برای تجسم پروژه های خود به طرح ها و سه بعدی با دست تکیه می کردند. در نهایت، این مرحله آخرین مرحله برای نتیجه‌ گیری و نمایش پروژه در پایان بود.
اما نمی‌توانستند بافت ‌ها و متریال‌ های مختلف را امتحان کنند تا ببینند آیا واقعاً با طرح و کار مطابقت دارد یا خیر و این کار معماران را کمی سخت کرد.

قابلیت های لومیون
قابلیت های لومیون

این جا بود که معماران با مفهوم نرم افزار Lumion چیست آشنا شدند.
نرم افزار lumion بسیار سریع، آسان و راحت است. از همه مهم تر این که یادگیری این نرم افزار بسیار لذت بخش و آسان است.
این نرم‌افزار به معماران این امکان را می دهد تا با کمترین زحمت به طراحی‌های خود جان بدهند و آنها را به واقعیت نزدیکتر کنند.
کاربران کنترل ایده های خود را در دست خواهند داشت و می توانند بدون هیچ محدودیتی رندرهای سه بعدی جذاب را ایجاد کنند.
با لومیون ایجاد رندرهای زیبا در دسترس معماران است و دیگر نیازی به انجام تنظیمات بسیار پیچیده برای ایجاد نتیجه های زیبا وجود ندارد. به کاربران این امکان را می دهد تا دید خود را صورت:

  • تصویر
  • ویدئو
  • پانورامای 360
    درجه ای بیان کنند
    و نتایج را سریع تر از سایر برنامه های رندر سه بعدی ارائه دهند.

کاربرد های نرم افزار لومیون

کاربرد های نرم افزار لومیون
کاربرد های نرم افزار لومیون

لومیون زیبایی طراحی را با پرده برداری از آن در یک زمینه کامل و غنی از جزئیات نمایان تر می کند. این کار را با استفاده از:

  • سایه ها
  • نورپردازی ها
  • جزئیات کامل
  • متحرک سازی
    انجام می دهد.

مطالب مرتبط کاربردهای زیبراش در علوم

نرم‌افزار لومیون به‌نحوی طراحی شده است تا کاربران بتوانند هر‌آنچه‌که در طراحی و دیزاین یک فضا در نظر دارند را به یک طرح واقع‌گرایانه تبدیل کنند.

کار با لومیون
کار با لومیون

از چیدمان و طراحی فضاهای داخلی و خارجی‌گرفته‌تا مبله‌کردن یک فضا، افزودن نورها و بافت ها و استفاده از نورها و سایه‌ها در طراحی یک‌سازه. همه چیز در lumion در دسترس است،
بدون این که به یک افزونه جانبی نیاز باشد. این نرم افزار برای رندر پروژه های شهری خارجی عالی است و می توان اجسام مختلف خارجی را به طرح ها اضافه کرد.
برای رندر فضاهای داخلی نیز می توان با انواع نورهای داخلی و متریال های ارائه شده توسط لومیون کار کرد.

سیستم مورد نیاز برای نرم افزار لومیون

برای این که بتوانید با یک نرم افزار به طور کامل کار کنید و مشکلی نداشته باشید نیاز است اطلاعات دقیقی راجع به سیستم خودتان داشته باشید و بفهمید سیستمتان میتواند این نرم افزار را باز کند یا خیر.
لومیون یک برنامه رندر سه بعدی است که با سایر نرم افزارهای CAD متفاوت است. حداقل سیستم مورد نیاز برای لومیون می بایست خصوصیات زیر را داشته باشد:

سیستم عامل 64 بیتی و حداقل ویندوز 10 به روز شده
حافظه کارت گرافیک 4 گیگ یا بیشتر
کارت گرافیک GPU های به روز شماره G3D 7000 یا بالاتر را کسب کند
cpu پردازنده Intel دارایCPU شماره ۲۰۰۰ یا بالاتر

وارد کردن مدل های مختلف در لومیون

استفاده از Lumion
استفاده از Lumion

در نرم افزار لومیون به راحتی میتوان مدل های مد نظر خود را وارد کرد، مواد را اعمال نمود و محیطی با:

  • افراد
  • درختان
  • ماشین ها
  • مبلمان
    و سایر زمینه ها را ایجاد کرد.
    با یک کلیک می توان به یک پروژه آسمانی مسحور کننده را افزود. می توان طرح را به گونه ای رندر کرد که گویا باران در حال باریدن است یا این که زمین اطراف یک سازه را برف فراگرفته است. می توان خانه ای را در کنار اقیانوس قرار داد.
    کاربرد دیگر نرم افزار لومیون ، تسهیل گردش کار و پشتیبانی از ارتباطات با مشتریان و همکاران در جریان یک پروژه معماری است.
    به این ترتیب کاربران می توانند کارهای روزمره خود را با استفاده از lumion حرفه ای تر انجام دهند. کافی است بدانیم لومیون چیست و چه ویژگی هایی دارد تا بتوان از آن در جنبه های مختلف یک پروژه معماری استفاده کرد.

لومیون برای چه مواردی استفاده می شود؟

لومیون
لومیون

استفاده از Lumion می تواند به شما این امکان را بدهد که پروژه خود را قبل از ایجاد در دنیای واقعی، به صورت بصری ببینید.
امکان ادغام پروژه با انواع مختلف صحنه ها، منظره، جزیره ها، جنگل ها و محیط شهری در این این برنامه وجود دارد. همچنین می توانید چندین پروژه را اضافه کنید. lumion دارای بیش از 5600 شیء است.

محیط لومیون

موارد دیگری هم وجود دارد که اهمیت درک این که نرم افزار lumion چیست را پررنگ تر می کند. از طریق لومیون می توانید تمام مواد مانند:

  • چوب
  • دیوارها
  • شیشه
  • آلومینیوم
  • فلز
  • سنگ
    تکمیل کف را پیدا کنید. لومیون شامل بیش از 1200 نوع متریال و بافت مختلف است.
    بهترین موضوع در مورد لومیون این است که کتابخانه با نرم افزار یکپارچه شده است و نیازی به دانلود و جستجو برای مواد و اشیاء در این نرم افزار وجود ندارد.

ویژگی های نرم افزار لومیون

برخی ابزارهای کاربردی در لومیون
ابزارهای کاربردی در لومیون

به صورت کلی lumion را می توان یک ابزار برای یکپارچه سازی بی نقص طرح ها در نظر گرفت. عملکرد پایدار این نرم افزار چیزی است که مورد توجه معماران و طراحان قرار گرفته است تا صرف نظر از نوع نرم افزار CAD یا مدل سازی سه بعدی که با آن کار می کنند، با استفاده از لومیون طرح های خود را به صورت یکپارچه درآورند.
لومیون یک نرم افزار بسیار سازگار است و با استفاده از پلاگین LiveSync می توان آن را به سایر نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی متصل کرد.
نرم افزار lumion بسیار سریع بوده و می توان به راحتی با آن از طرح ها و مدل های سه بعدی رندرگیری کرد. در این نرم افزار میتوان به یک کتابخانه غنی از اشیا و طرح‌ها دسترسی یافت و از این گزینه‌های متنوع در ایجاد مدلها بهره برد.

ویژگی های لومیون
ویژگی های لومیون

در لومیون:

  • امکان طراحی و مدل سازی سه بعدی
  • تصویرسازی سه بعدی
  • انیمیشن سازی
  • مدل سازی BIM
  • مدیریت ارتباطات در پروژه
  • داشتن یک دید مقایسه ای
  • دسترسی به یک کتابخانه کامل از اشیا و جزئیات
    وجود دارد.
محیط نرم افزار لومیون
محیط نرم افزار لومیون

در لومیون معماران می توانند تصاویر پاناروما 360 درجه ای را به دست بیاورند. این نرم افزار با فلسفه ادغام یکپارچه در هسته خود با تمام برنامه های مدل سازی اصلی CAD کار می کند و از همه فرمت های فایل های مورد نیاز نیز پشتیبانی می کند.
کاربران در این نرم افزار به افکت ها، متریال ها و گزینه های جذاب زیادی دسترسی دارند. زمانی که یاد بگیرند نرم افزار لومیون چیست ، می توانند از آن برای ساختن مدل ها و تصاویر بزرگ نیز استفاده کنند.
البته باید سیستم مورد نیاز برای نرم افزار لومیون را نیز در اختیار داشته باشند.

برخی ابزارهای کاربردی در لومیون

 ابزارهای کاربردی در لومیون
ابزارها در لومیون

به واسطه ابزارهای متعددی که در نرم افزار لومیون وجود دارد، کارهای بسیار زیادی را می توان با استفاده از این نرم افزار انجام داد.
به همین دلیل هم برای معماران یافتن این که نرم افزار لومیون چیست، ضرورت بیشتری خواهد یافت.
یکی از ابزارهای مهم این نرم افزار، ابزار Live Sync است که می توان از آن برای ایجاد تغییرات عمده و بسیار سریع استفاده کرد.
ابزارهای OSM و گزینه های متعدد دیگر نیز در این نرم افزار برای افزودن اشیا یا نورپردازی های واقع گرایانه در دسترس اند تا بتوان از آن برای طراحی فضاهای شهری استفاده کرد.

محیط لومیون
محیط لومیون

ابزارهای Lighting برای نورپردازی پیشرفته و افزودن نورها و سایه های واقع گرایانه، ابزار Street views برای ارائه یک نمای واقعی از خیابان، متریال ها و بافت های مختلف و بسیار با کیفیت، دسترسی به ابزارهای Digital nature و ابزارهای Design research از جمله دیگر گزینه های در دسترس در نرم افزار لومیون است.
ابزار Surface decals برای افزودن کاراکتر به طراحی ها کاربرد دارد. با استفاده از ابزار Import custom decals نیز امکان شخصی سازی کردن طرح ها و مدل ها وجود دارد.
ابزار Rain streaks می تواند برای افزودن مود به طرح ها از طریق افزودن قطرات باران به شیشه پنجره کاربرد داشته باشد.
برای این که بفهمیم واقعا نرم افزار لومیون چیست و چه میزان کارایی را می توان از این نرم افزار توقع داشت باید با تمام ابزارها و قابلیت هایی که در این برنامه در دسترس است آشنا شد.

مطالب مرتبط بهترین نرم افزارهای طراحی لباس + فیلم آموزشی

پایان بخش :

نرم افزار لومیون چیست ؟

سوالات متداول

مزیت های رندرینگ با نرم افزار لومیون چیست؟

سرعت بالای رندرینگ، تجربه کاربری بصری فوق العاده، سازگاری با اکثر نرم افزارهای طراحی، رندر، نماهای واقعی و مفهومی، دسترسی به اشیا و کتابخانه بزرگی از متریال کاربردی در معماری

قابلیت های نرم افزار lumion چیست؟

مهم ترین قابلیت های این برنامه می توان به ابزارهای نورپردازی، افزودن نور و سایه به طرح ها، اضافه کردن بافت ها و متریال های متنوع به طرح ها و افزودن یک جلوه بصری به پس زمینه طرح ها اشاره کرد. علاوه بر این در lumion، امکان افزودن افکت‌ های مختلف به عکس‌ ها یا فیلم ‌ها قبل از رندر نیز وجود دارد.

سیستم مورد نیاز برای نرم افزار لومیون چیست؟

یک پردازشگر گرافیکی قدرت مند است، چرا که اساسا لومیون یک نرم افزار گرافیکی است و کار آن پردازش گرافیکی تصاویر و فیلم هاست. اگر یک گرافیک مناسب مانند گرافیک های انویدیا سری 20 یا 30 را داشته باشید، با استفاده از یک رم و سی پی یو معمولی نیز می توان از لومیون روی سیستم استفاده کرد.

نرم افزار لومیون با کدام یک از نرم افزارهای CAD سازگاری دارد؟

طیف گسترده ای از نرم افزارهای CAD سازگاری دارد. از جمله این نرم افزارها می توان به نرم افزار تری دی مکس، بلندر، اتودسک رویت، راینو، اسکچاپ و اتوکد اشاره کرد.

مطالعه بیشتر

طراحی و دکوراسیون اتاق کار + تصویرمعرفی سبک طراحی و دکوراسیون اسکاندیناویاییآموزش گام به گام ساخت کتاب کودکان با ایندیزاینمحو کردن رنگ پس زمینه (تار کردن پشت عکس) با فتوشاپکاربردهای زیبراش ؛ زیبراش در صنعت سینمامهارت های هفت گانه ICDL چیست ؟ + راهنمایی کاملطراحی دکوراسیون داخلی با آینهمعرفی گیاهان زیبای پاییزی که با رنگ های خود در باغچه شما خودنمایی می کنند!اهمیت رنگ در دکوراسیوننرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازیآینه ها در دکوراسیون داخلی + فیلم آموزشیاتاق خواب کوچکمهمترین نکات در طراحی خانه + فیلمتکنیک نقاشی پوینتیلیسم در فتوشاپآموزش ترسیم دیوار در تری دی مکسدکوراسیون طلا فروشیطراحی زیرپله + تصویرایده مدیریت فضاهای کوچکانتخاب رنگ ها در دکوراسیون داخلیایده های طراحی داخلی اتاق نشیمن + عکسنحوه حذف پس زمینه تصویر در فتوشاپ + آموزش تصویری

پیام بگذارید