وبلاگ

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست و چه زمانی استفاده میشوند؟

تفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی + مثال‌های واقعی

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی چه تفاوتی دارد؟ این دو نوع روش عکاسی در واقع یک هدف را دنبال می‌کنند و آن هم بازاریابی و تجارت است ولی هر دو مورد نگاه متفاوتی به نحوه معرفی و نمایش محصول به کاربر دارند.

امروزه تبلیغات در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی امر بسیار مهمی در روند معرفی خدمات و کالاها به‌حساب می‌آید؛ این تبلیغات‌ها نیز اکثراً با عکاسی از یک محصول انجام می‌شوند و نوع تصویر اهمیت زیادی در جلب‌توجه کاربر خواهد داشت. درصورتی‌که بتوانید تصاویر گرفته شده را در مکان درستی به کار ببرید قطعاً می‌توانید روند بازاریابی محصولات و خدمات خود را بهبود ببخشید.

ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا به‌صورت دقیق تفاوت این دو نوع شاخه عکاسی را با یکدیگر بهتر درک کرده و از تصاویر هرکدام در مکان مناسبی استفاده کنید. تا پایان مقاله همراه “کادرو” باشید تا بتوانید خدمات خود را به بهترین شکل به کاربران نمایش دهید.

تصویر‌برداری خلاقانه از سیب قرمز گاز زده

عکاسی تبلیغاتی چیست و چه تأثیری در روند تبلیغات محصول خواهد داشت؟

امروزه می‌توان گفت که رونق اکثر کسب‌وکارهای مجازی مدیون عکاسی تبلیغاتی است. تصاویری که در این روش عکاسی ایجاد می‌شوند، بایستی به جذاب‌ترین شکل، محصول را به کاربر نمایش دهند. عکاسی تبلیغاتی یک زیرشاخه از عکاسی صنعتی بوده و تقریباً نیازمند تخصص و خلاقیت بیشتری دارد.

احتمالاً در اینترنت تصاویر زیادی را از محصولاتی مشاهده کردید که در حال استفاده هستند و یا به بهترین شکل و با المان‌های زیبا به نمایش در آمدند. این تصاویر از نوع تبلیغاتی بوده و مهارت یک عکاس باعث شده تا محصولات با جذابیت بیشتری نمایش داده شوند.

نمایش نوشابه کوکاکولا با عناصر کمکی برای عکس‌برداری تبلیغاتی

در واقع می‌توان گفت که عکاس در این شاخه سعی می‎کند با کنار هم قراردادن المان‌های مختلف و تنظیم نور و رنگ، به اغواکننده‌ترین حالت ممکن محصولات را به کاربر نمایش دهد. بیشترین کاربرد این تصاویر نیز در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام است. برای آشنایی بیشتر با عکاسی تبلیغاتی و استفاده از خدمات “کادرو” در این زمینه می‌توانید به صفحه عکاسی تبلیغاتی مراجعه کنید.

عکاسی صنعتی چیست و برای چه نوع تصاویری از این روش استفاده می‌شود؟

در این شیوه عکاسی برخلاف نوع تبلیغاتی، هدف فقط نمایش سوژه و محصول در بهترین حالت ممکن است. عکاس برای گرفتن تصاویر صنعتی بایستی مهارت کافی را در ایجاد نورپردازی مناسب و تمرکز دوربین بر روی سوژه را داشته باشد. یکی از مثال‌های واضحی که می‌توان برای این روش عکاسی زد، تصاویری هستند که دارای بک‌گراند سفید بوده و بدون هیچ المان کمکی فقط بر روی سوژه اصلی تمرکز دارند.

نمایش زیورآلات با بک‌گراند سفید در عکاسی صنعتی

این شکل از عکس‌ها بیشتر برای نمایش در تصاویر اصلی سایت‌ها به کار برده می‌شوند و بهتر است که در شبکه‌های اجتماعی از همان تصاویری که از عکاسی تبلیغاتی ایجاد شدند استفاده شود. تصاویر صنعتی با این‌که نسبت به نوع تبلیغاتی ساده‌تر هستند ولی کمی نیاز به تجهیزات بیشتری دارند تا از ایجاد سایه، تاریکی و هر نوع جزئیات اضافه‌ای در عکس جلوگیری شود.

همچنین دوربری کردن عکس‌ها و تنظیم صحیح نور و رنگ بعد از عکاسی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و عکاس بایستی این مهارت‌ها را نیز داشته باشد. عکاسان کادرو که در زمینه عکاسی صنعتی تخصص دارند تمامی این مهارت‌ها و تجهیزات لازم را داشته و می‌توانید از طریق صفحه عکاسی صنعتی از خدمات متخصصان عکاسی بهره ببرید.

تفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی چیست؟

اگر از نگاه احساسی بخواهیم این دو روش عکاسی را بررسی کنیم، باید گفت که عکاسی تبلیغاتی یک داستان را به نمایش می‌گذارد ولی در نوع صنعتی شاهد توقف سوژه و نمایش یک المان خاص هستیم. هدف هر دو مورد فروش محصول است ولی بایستی در مکانی مناسب به کاربران نمایش داده شوند.

در واقع در عکاسی صنعتی به کاربر تمامی جزئیات محصول به‌صورت کامل نشان داده می‌شود و فقط تمرکز بر روی سوژه خواهد بود؛ ولی در روش تبلیغاتی یک احساس نیاز در کاربر ایجاد شده و با روش‌های خلاقانه به کاربر گفته می‌شود که جای این محصول در کنار شما خالی است.

همچنین در تصاویر صنعتی هیچ المان خاصی به جز خود محصول در عکس به کار برده نمی‌شود تا ذهن کاربر فقط بر روی دیدن محصول تمرکز کند؛ ولی در عکاسی صنعتی شاهد عناصر کمکی برای خلاقیت بیشتر و ایجاد انگیزه خرید در کاربر هستیم.

۴ نوع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در دنیای واقعی

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی بر اساس انواع کسب‌وکارهای مختلف دارای زیرمجموعه‌های زیادی هستند. البته بایستی توجه داشت که تصویربرداری تبلیغاتی نسبت به روش صنعتی دارای زیرشاخه و تنوع بیشتری است که در ادامه به چند مورد از این موارد خواهیم پرداخت:

  1. عکاسی از محصولات مد و فشن؛ به نمایش درآوردن یک استایل خاص در تصاویر

    مد، فشن و پوشاک یکی از بزرگ‌ترین صنایع در کل دنیا به‌حساب می‌آید و هر روز در فضای مجازی نیز می‌توان انواع مختلفی از محصولات این حوزه کاری را مشاهده کرد. امروزه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در این حوزه خواهان زیادی پیدا کرده و کسب‌وکارهای این حوزه نیاز ضروری به این نوع از روش‌های عکاسی دارند.تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در حوزه مد و فشنسوژه و هدف اصلی عکاسی از پوشاک، نمایش اکسسوری یا لباس‌ها است. در عکاسی تبلیغاتی می‌توان لباس‌ها را بر روی تن مانکن یا یک فرد مشاهده کرد؛ ولی در عکاسی صنعتی فقط از لباس یا اکسسوری موردنظر با یک بک‌گراند سفید تصویر تهیه می‌شود. برای اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات “کادرو” در این زمینه می‌توانید به صفحه عکاسی تبلیغاتی از لباس مراجعه کنید.

  2. عکس‌برداری از غذا و خوراکی؛ نمایش طعم لذیذ مزه‌ها در عکس

    امروزه شاهد بسیاری از فود بلاگرها یا رستوران‌ها در شبکه‌های اجتماعی هستیم که از عکاسی تبلیغاتی برای نمایش غذاها بهره می‌برند. استفاده از روش عکاسی تبلیغاتی از غذاها می‌تواند به بهترین روش کاربر را مجاب به خرید محصول موردنظر کرده تا بتواند طعم و مزه غذا را بچشد.
    عکس‌برداری تبلیغاتی از غذا با رنگ و نور زیبا

    این نوع از عکاسی در بعضی مواقع تصاویری را از غذاها تولید می‌کند که حتی باعث می‌شود، از راه دور نیز طعم خوشمزه غذا و خوراکی‌ها را حس کرد. کسب‌وکارهایی که در حوزه غذا فعالیت می‌کنند نیاز خیلی زیادی به عکاسی تبلیغاتی داشته و در روند بازاریابی آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد. برای مشاهده تصاویر بیشتر از این نوع عکاسی می‌توانید به صفحه عکاسی تبلیغاتی از غذا مراجعه کنید.

  3. عکاسی از محصول؛ فروش آسان‌تر با نمایش کالا و خدمات به شکلی زیباتر

    عکاسی از محصول یکی از پرتقاضاترین نوع تصویر‌برداری صنعتی و تبلیغاتی به‌حساب می‌آید. بسیاری از کسب‌وکارهایی که در زمینه تولید یا فروش محصولات و کالاهای مختلف فعالیت می‌کنند برای جذب مخاطب بیشتر، از تصاویر صنعتی یا تبلیغاتی بهره می‌برند.

    تفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در این حوزه مربوط به نوع نمایش محصول خواهد بود. در روش صنعتی تنها سوژه یا کالا مدنظر بدون هیچ رنگ زمینه‌ای به کاربر نمایش داده می‌شود که برای تصاویر اصلی سایت مناسب هستند؛ اما در نوع تبلیغاتی المان‌های کمکی زیاد برای جذابیت بیشتر به کار برده می‌شود تا محصول خیلی زیباتر به کاربر نمایش داده شود.

  4. عکاسی معماری؛ به‌تصویرکشیدن خانه و اجزای ساختمانی به بهترین شکل

    عکاسی معماری یکی از سخت‌ترین رشته‌های عکاسی به‌حساب می‌آید. انتخاب صحیح زاویه، نور، رنگ، کادربندی مناسب و توجه به‌اندازه ساختمان اهمیت زیادی در زیبایی این تصاویر خواهد داشت. کسانی که در حوزه ساختمان‌سازی یا مشاور املاک مشغول به فعالیت هستند تقاضای زیادی برای این شیوه عکاسی دارند.
    عکاسی از نمای بیرونی یک ویلا در صبح

    عکاس برای گرفتن تصاویر از معماری یک ساختمان بایستی مهارت و تجربه زیادی داشته تا بتواند به بهترین شکل اجزای یک بنا را به نمایش در بیاورد. برای استفاده از این شیوه عکاسی می‌توانید به صفحه عکاسی معماری مراجعه کرده و نمونه‌های بیشتری را مشاهده کنید.

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی بهترین تصاویر را برای بازاریابی ایجاد می‌کنند

همان‌طور که در مقاله اشاره شد، عکاسی تبلیغاتی و صنعتی با هدف فروش محصولات و جذب مخاطب انجام می‌شوند و فقط نوع تصاویر متفاوت خواهد بود. در عکاسی تبلیغاتی با استفاده از عناصر کمکی سعی می‌شود تا تصاویری جذاب و دل‌انگیز از سوژه گرفته شود؛ ولی در تصاویر صنعتی کاملاً تمرکز بر روی نمایش سوژه بوده و به‌صورت کامل جزئیات یک محصول با بک‌گراندی سفید نشان داده می‌شوند.

همچنین در تصاویر صنعتی دوربری عکس اهمیت زیادی داشته و باید با استفاده از یکسری تجهیزات جزئیات اضافه مانند سایه، تاریکی‌ها و دیگر موارد را از تصویر حذف کرد. در عکس‌های تبلیغاتی نیز بیشتر خلاقیت عکاس و نوع استفاده از عناصر کمکی در تصویر مهم است، همچنین بایستی بعد از تصویربرداری به‌صورت کامل رنگ و نور در نرم‌افزارهای مربوطه تنظیم شوند.

از نظر شما تفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی را در چه موارد و جزئیات دیگری می‌توان مشاهده کرد؟ حتماً زیر همین مقاله نظر خود را برای ما درج کنید.

نوشته تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست و چه زمانی استفاده میشوند؟ اولین بار در کادرو. پدیدار شد.

پیام بگذارید