وبلاگ

بهترین زمان برای عکاسی در فضای باز، معرفی بهترین ساعت طلایی عکاسی

چگونه بهترین زمان برای عکاسی در فضای باز را تشخیص دهیم؟

اگر با ساعت طلایی عکاسی در فضای باز آشنا نیستید، تبریک میگوییم! بدترین عکس متعلق به شما خواهد بود. عکاسی در این روزها پایه ثابت اکثر مهمانی‌ها، دورهمی‌ها، تفریحات روزمره و ثبت خاطرات تلخ و شیرینی زندگی شده است؛ عکاسی در فضای باز نیز طرفداران بسیاری دارد. اما سوال اینجاست که بهترین زمان برای عکاسی در فضای باز و ساعت طلایی عکاسی در این فضا چه ساعتی است؟

عکاسی در ساعت مناسب در فضای باز بدون اغراق زیبایی عکس‌های شما را ده برابر بیشتر می‌کند. نبود نور مناسب و انتخاب ساعت اشتباه برای عکاسی باعث از بین رفتن زحمات شما در عکاسی می‌شود. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را با ساعت طلایی انواع عکس‌های مختلف و نکات مهم پیرامون آن بیشتر آشنا کنیم. پس از مطالعه این مقاله عکس‌های جذاب‌تری برای ثبت خاطرات در آلبوم عکس‌های‌تان خواهید داشت.

ساعت طلایی عکاسی به چه معناست؟

در عکاسی به ساعتی در طول روز که نورپردازی طبیعی به عکاسی با کیفیت ختم می‌شود، ساعت طلایی عکاسی گفته می‌شود. زمانی‌که در منزل یا آتلیه مشغول عکاسی هستید با کمک نور مصنوعی می‌توانید نورپردازی را به آسانی تنظیم کنید. اما این تغییرات در فضای باز دشوار خواهد بود. در واقع عکاسان معتقدند که تنظیم نور قاب تصویر در فضای باز به صورت مصنوعی امری غیرممکن است. به همین دلیل زمانی که نورپردازی طبیعی در فضای باز به بهترین حالت خود می‌رسد از آن به عنوان ساعت طلایی یاد می‌شود.

ساعت طلایی در فضای باز معمولاً یک ساعت بعد از طلوع آفتاب و یک ساعت قبل از غروب آفتاب است. البته فراموش نکنید که این ساعت در فصل‌های مختلف تغییر می‌کند. اما در ساعات اول بعد از طلوع و قبل غروب، خورشید حضور کمتری در آسمان دارد و تابش نور مانند ظهر شدید و زننده نیست. با انتخاب یک لوکیشن عکاسی در تهران که در فضای آزاد و در ارتفاع قرار داشته باشد؛ می‌توانید زیباترین عکس‌ها را در ساعات طلایی عکاسی در این لوکیشن عکاسی ثبت کنید.

ساعت طلایی عکاسی به چه ساعاتی گفته می‌شود؟

بهترین زمان عکاسی عاشقانه دونفره در فضای باز

هر عکاس حرفه‌ای به خوبی می‌داند که نور زیاد دشمن عکس‌هایی است که ثبت می‌کند. اگر قصد عکاسی تولد یا عکس های عاشقانه دونفره در فضای باز ساحلی مانند پارک ساحلی یا کنار دریا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تمام تلاش‌تان را انجام دهید تا از ساعت طلایی برای گرفتن این عکس‌ها استفاده کنید.

اگر ساعت طلایی ( ۱ ساعت بعد طلوع و ۱ ساعت قبل غروب) تایم مناسبی برای آماده شدن شما برای عکاسی نبود برای گرفتن این عکس‌های خارق‌العاده می‌توانید از لحظه غروب خورشید و نارنجی شدن آسمان استفاده کنید و با کمک بلندی سایه‌ها در این زمان بی نظیرترین عکس‌های عاشقانه را به ثبت برسانید. اگر می‌خواهید عکس‌های دونفره‌تان را در یک باغ یا فضای جنگلی عکاسی کنید، می‌توانید در ساعات نزدیک به ظهر که خورشید در بالاترین نقطه آسمان قرار دارد عکس‌ها را ثبت کنید. نور مناسب در این زمان عکس‌های بی‌نظیری به شما تحویل می‌دهد.

ساعت طلایی در عکاسی پرتره، خلق یک اثر هنری زیبا در فضای آزاد

عکاسی پرتره در فضای آزاد معمولاً در روز انجام می شود. بنابراین اگر شما هم قصد دارید عکاسی پرتره را در فضای باز و در طبیعت انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم ساعتی از روز را برای عکاسی انتخاب کنید که خورشید در بالاترین قسمت آسمان قرار گرفته باشد. نور مستقیم خورشید باعث می‌شود تا تمام جزئیات چهره افراد در عکس به خوبی مشخص شود. پیشنهاد می‌کنیم هماهنگی بین چهره افراد و قسمت‌های مختلف طبیعت را بیابید و از آن به عنوان نقطه قوت خود در عکاسی فضای باز استفاده کنید.

اگر می‌خواهید عناصر مختلف محیط نیز به خوبی در عکس ها نمایان شوند قبل از تاریک شدن هوا باید عکس های پرتره را به ثبت برسانید. عکاسی پرتره در شب نیز از ایده‌های بسیار جذابی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. برای عکاسی در شب می‌توانید در پس زمینه عکس‌ها از نور چراغ های خیابان یا ریسه‌های کوچک تزئینی استفاده کنید. البته عکاسی در شب به تجهیزات بیشتری نیاز دارد اما حرفه ای بودن عکاس می‌تواند به خوبی نقاط ضعف عکاسی در شب را پوشش دهد.

 بهترین ساعت برای عکاسی پرتره

انتخاب زمان مناسب برای عکاسی روز عقد و ازدواج در فضای باز

عکاسی روز عقد و عروسی یکی از مهم‌ترین عکاسی‌های دوران زندگی افراد است. در این روز معمولاً عکاسی در دو فضای باز و بسته انجام می‌شود. اگر برای مراسم عقد نیز باغ در نظر گرفته شده، عکس های شب نیز در فضای باز انجام می‌شود، بنابراین لازم است برای انجام این عکاسی به یک عکاس حرفه‌ای مراجعه کنید تا با آشنایی کامل از تکنیک‌های عکاسی در شب عکس‌های متفاوتی به شما تحویل دهد. بهترین زمان عکاسی برای روز عقد و عروسی در فضای باز، معمولاً در ساعات طلایی و ساعات نزدیک به ظهر است.

در ساعت طلایی، زیبایی آسمان، هماهنگی رنگ ها و نور به نقطه اوج خود می‌رسد و زیباترین عکس‌های عاشقانه عقد و عروسی را برای شما رقم می‌زند. علاوه‌بر ساعت طلایی، ساعات نزدیک به ظهر نیز به‌دلیل وجود آفتاب مستقیم و کوتاه بودن سایه ها انتخاب بسیار خوبی برای عکاسی روز عقد و عروسی هستند. عکس عقد در شب با استفاده از تجهیزات نوری بسیار حرفه ای می‌تواند متفاوت ترین عکس های عقد و عروسی شما باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم عکاسی در شب و در فضای آزاد در شب عقد و عروسی‌تان را فراموش نکنید.

ساعت طلایی برای عکسبرداری روز عقد و عروسی

بهترین زمان برای عکاسی از طبیعت و بناهای تاریخی

معمولاً قیمت عکاسی در فضای باز از سوژه‌های شهری، طبیعت‌های بکر و بناهای تاریخی به دلیل سختی کار و انتظار بسیار برای ثبت یک لحظه فوق‌العاده، کمی بیشتر از عکاسی پرتره و عکاسی ساده است. شاید بتوان دلیل این اختلاف قیمت را سختی کار در این نوع عکاسی‌ها به شمار آورد. اگر می خواهید از یک سوژه شهری یا یک طبیعت بکر، عکس بی‌نظیری به ثبت برسانید،باید از روزها قبل لوکیشن محل،ساعت دقیق طلوع و غروب آفتاب، قاب بندی عکس از زوایای مختلف محیط و سوژه های اطراف آنجا را به خوبی بررسی کنید.

ساعات طلایی بهترین انتخاب برای عکاسی از این سوژه ها هستند. سرعت شاتر در عکاسی از سوژه های شهری و عکاسی طبیعت بسیار بالا است. عکاسی از یک سوژه یا یک طبیعت‌بکر در ساعات طلایی یک قاب زیبا همچون نقاشی را به شما تحویل می‌دهد. کافیست با انتخاب زاویه مناسب دوربین، نور مناسب محیط و سرعت عمل در عکاسی آن لحظه خاص را به ثبت برسانید. بدون شک یک اثر هنری بی همتا از طبیعت در ساعت طلایی روز خلق خواهید کرد.

عکاسی از ساختمان‌ها و سوژه‌های شهری در ساعات طلایی عکاسی

تجربه یک حس فوق‌العاده از عکاسی در فضای آزاد با تیم حرفه‌ای کادرو

در این مطلب شما را با بهترین زمان برای عکاسی در فضای باز و نکات مهم پیرامون این موضوع آشنا کردیم. همانطور که مطالعه کردید عکاسی در فضای باز علاوه‌بر انتخاب ساعت مناسب، نیازمند حضور یک عکاس حرفه‌ای و کاربلد است. تیم حرفه‌ای کادرو با داشتن سالها تجربه در زمینه عکاسی در فضای باز آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز هستند.

تمامی ادیت‌های نور و رنگ در همه عکاسی‌های کادرو رایگان انجام می‌شود. پکیج‌های استاندارد و اقتصادی کادرو انتخابی بی‌نظیر برای همه اقشار جامعه هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو وقت می توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۳۲۸۴۲ تماس بگیرید.

نوشته بهترین زمان برای عکاسی در فضای باز، معرفی بهترین ساعت طلایی عکاسی اولین بار در کادرو. پدیدار شد.

پیام بگذارید